Bentley Continental GT Speed: W12 е мъртъв, да живее хибридният V8

Харесва ли ни или не, но задвижването вече се осигурява от хибриден 4,0-литров V8, но пък той генерира 782 к.с. и 1000 Нм

Bentley Continental GT Speed

Bentley

W12 е мъртъв, да живее хибридният V8. Знаем, никога даунсайзингът не е добро нещо, но реалностите са такива. Но поне може да тържествуваме с факта, че Gontinental GT Speed е най-мощното Bentley в историята на марката. В дъното на горния факт е именно хибридната система, заради която Bentley вече предлага Continental GT с V8. Хибридната система гарантира системна мощност от 782 к.с. и 1000 Нм, които ускоряват Continental GT Speed до 100 км/ч за 3,2 секунди. Максималната скорост е 335 км/ч.

Хибридната система е подобна на тази, използвана в други performance марки под шапката на Volkswagen Group. Тук визираме новите Porsche Panamera, Cayenne Turbo (който карахме този уикенд и ще разкажем подробно за него) и Lamborghini Urus SE. Това значи, че под пода на багажника е монтирана батерия с брутен капацитет 25,9 kWh (нетен 22,1 kWh). Тя захранва електромотор със 130 kW, монтиран в 8-степенната трансмисия с двоен съединител.

Bentley

При ниски обороти електромоторът помага с въртящия момент и да се омекоти смяната на предавките, след това идва ритникът, който той добавя към 599 к.с. и 800 Нм, извадени от V-осмака. Разбира се, тази батерия и електромотор имат и друго, основно предназначение, а именно да гарантират пробег само на ток. В случая говорим за възможност за изминаване на до 80 км на ток по цикъла WLTP. Когато е в електрически режим, Continental GT Speed може да се движи със скорост до 140 км/ч.

Bentley

Bentley е пипнал Continental GT и отвън, естествено. Макар да изглежда познат, предницата е с нови единични фарове, вдъхновени от модели като Bacalar и Batur. Двойните фарове бяха запазена марка за Conti GT от въвеждането на модела през 2003 г. Сега, GT става първият сериен модел на Bentley с единични фарове от S2 от 1959 г. Отзад имаме нови, по-сложно оформени стопове.

Bentley

След механичните оптимизации се включват нови двуклапанни амортисьори, които позволяват отделна настройка на компресията и декомпресията, и двукамерни въздушни пружини. Bentley изтъква и преимущественото изпращане на повече (макар и с малко) въртящ момент към задната ос (49:51). Speed идва стандартно със завиващи задни колела и активни антиралбарове.

Bentley Bentley Continental GT Speed ​​Convertible